Följ kurser.se

Senaste nytt

5 tecken på att du är nära att gå in i väggen

Nyheter   •   Dec 09, 2019 08:47 CET

Stress är något de allra flesta upplever då och då. Det kan upplevas som en självklar del av vardagen, men det finns en gräns som är farlig att passera. Om du upplever stark stress under en längre tid riskerar du nämligen att drabbas av utmattningssyndrom. Du riskerar att gå in i den ökända väggen. kurser.se har tagit fram fem varningstecken du bör vara uppmärksam på för att undvika det!

Silversmide för nybörjare – så kommer du igång

Blogginlägg   •   Dec 04, 2019 08:24 CET

Skulpturer, vaser, bestick, dekorationer eller smycken. Bara din fantasi sätter gränser för vad du kan skapa i silver. Vill du lära dig silversmide, men undrar var du ska börja? kurser.se guidar dig som är nyfiken på silversmide rätt!

Den stora guiden till att skaffa sig en ny hobby

Blogginlägg   •   Nov 26, 2019 09:56 CET

Det är aldrig för sent att skaffa dig en hobby. En hobby kan i princip vara vilket fritidsintresse som helst. Men det ska vara något du tycker om att göra. Som ger dig energi och som hjälper dig att få tankarna på annat. Det finns mycket att välja på och det kan vara svårt att hitta rätt i hobbydjungeln. Med den här guiden hoppas kurser.se kunna hjälpa dig på traven.

Att skriva en bok – lättare än du tror!

Blogginlägg   •   Nov 22, 2019 08:43 CET

Det är många som drömmer om att skriva böcker, men innan du kommer dit kan det vara på sin plats att faktiskt sätta ord på ditt ark. Hur börjar du skriva en bok egentligen? Det tar mycket tid att skriva en bok, men det är helt upp till dig om du har vad som krävs. Med denna enkla skriva-bok-guide kommer du igång.

Educations Media Group förvärvar Blueberry och ökar fokuset på utlandsstudier

Pressmeddelanden   •   Sep 06, 2019 11:51 CEST

Educations Media Group (EMG), marknadsledande på utbildningsförmedling genom digitala plattformar, har förvärvat Blueberry, Sveriges största agent för utlandsstudier. EMG ökar därmed fokuset på utlandsstudier.

Svenskägda utbildningsjätten EMG satsar på tillväxt med techinvesteraren Verdane

Pressmeddelanden   •   Sep 02, 2019 16:17 CEST

Educations Media Group, som driver världens ledande söktjänster inom utbildning, får en ny stark partner i form av Verdane, en tongivande skandinavisk investerare inom techbolag och e-handel.

5 tips på spännande kurser för dig som är senior

Blogginlägg   •   Aug 01, 2019 08:39 CEST

​Det är aldrig för sent att göra något meningsfullt. För dig som nått den gyllene åldern och vill få ut mer av dina aktiviteter tipsar kurser.se om sånt som kan inspirera dig att prova något nytt. Vill du stärka dina muskler och minska stelhet i leder? Senioryoga kan vara svaret. Tycker du om att arbeta med händerna kanske en snickarkurs sätter guldkant på din tillvaro.

5 drömyrken du kan läsa till vid sidan av ditt jobb

Blogginlägg   •   Jul 25, 2019 08:17 CEST

​Drömmer du om att påbörja en ny karriär? Har du kanske fastnat i ett spår som inte alls känns rätt för dig? Vi har nog alla varit där någon gång, just därför listar kurser.se fem populära yrken du kan läsa till på distans och helt i din egen takt.

Så blir du en influencer – 6 steg som hjälper

Blogginlägg   •   Jul 18, 2019 08:08 CEST

​Hur jobbar du med dina sociala kanaler? Vare sig du vill influera dina följare som företag eller privatperson finns det vissa saker som är extra bra att tänka på. kurser.se har undersökt detta och sammanställt 6 tips att använda på Instagram – den främsta kanalen för influencers. Sätt igång och influera!

Allt du behöver veta om förarintyg

Blogginlägg   •   Jul 11, 2019 08:15 CEST

​Tänk vad härligt att kunna dra ut på sjön med familjen eller vännerna och njuta av sol och frisk luft. Med ett förarintyg kan du vara säker på att du gör detta på helt rätt sätt. kurser.se har samlat all information du behöver för att du ska bli redo att skaffa dig ett kvitto på dina båtkunskaper!

Topp 5 – det här vill svenskarna utbilda sig till

Pressmeddelanden   •   Apr 25, 2019 13:40 CEST

Under 2018 ökade antalet utbildningssökande med åtta procent. Oavsett om det gäller gymnasial eller eftergymnasial utbildning, kompetensutveckling eller fritidskurser vill människor ständigt utvecklas. Det visar siffror från Sveriges största söktjänster för utbildning – här är de populäraste utbildningsområdena.

EMG utnämns till MästarGasell 2019 av Dagens Industri

Pressmeddelanden   •   Apr 15, 2019 08:00 CEST

Educations Media Group, EMG, utnämns till MästarGasell 2019 av Dagens Industri. DI Gasell firar 20 år och delar ut det prestigefyllda priset till svenska företag som fått minst tre Gasell-utmärkelser genom åren.

Så får du koll på din vardagsekonomi – 5 tips

Blogginlägg   •   Jan 09, 2019 08:06 CET

Stoppar du hellre huvudet i sanden än skaffar dig koll på din ekonomi? Det är dags att ändra på det nu. Med vår budgetmall får du full koll på ekonomin och vet exakt hur mycket du behöver spara eller kan spendera varje månad.

Så brygger du din egen öl – den ultimata ölbryggningsguiden
6 feel-good-kurser som piggar upp i mörkret

Blogginlägg   •   Dec 06, 2018 08:15 CET

​Vi vet hur tungt det kan kännas när du för sjätte dagen i rad knappt sett solen och när dagarna bara blir kortare och kortare. Därför har vi kollat vad våra användare helst ägnade sin fritid åt under förra vinterhalvåret och tipsar om sex feel-good-kurser att pigga upp höst- och vintermörkret med.

7 sätt att väcka din kreativitet

Blogginlägg   •   Nov 29, 2018 08:00 CET

​Kreativitet är precis som motion – om du inte underhåller den så försämras den. Kreativitet är inte heller något du föds med eller utan. Och tur är väl det för det innebär att du har alla möjligheter att öva upp denna eftertraktade egenskap. Känner du att din kreativitet har falnat? ​Vi tipsar om sju enkla saker du kan göra för att väcka kreativiteten till liv igen.

Få ihop livspusslet med enkel vardagsmat

Blogginlägg   •   Nov 20, 2018 08:45 CET

Behöver du ny inspiration i köket, eller känner du dig trött på att laga vardagsmat? kurser.se har fått ta del av mat- och livsstilsbloggaren Sandra Callermos tips för att göra matlagning till en rolig del av vardagen, både för vuxna och barn.

Så blir du mindfulnesscoach

Blogginlägg   •   Nov 08, 2018 08:30 CET

Drömmer du om att hjälpa människor leva mer balanserade, medvetna liv? Vill du samtidigt själv utvecklas och hitta fungerande tekniker för att bemöta din och andras stress, oro eller smärta? Då kan en instruktörsutbildning i mindfulness vara rätt för dig.

Starta en studiecirkel för din hobby – såhär gör du

Blogginlägg   •   Nov 05, 2018 08:00 CET

Visste du att du, tillsammans med vänner eller din förening, har möjlighet att starta en egen studiecirkel där ni kan utvecklas inom nästan vilket ämne som helst? Att starta en studiecirkel är enkelt – vi förklarar vad som krävs och hur du kommer igång.

Så kommer du igång med träningen

Blogginlägg   •   Okt 30, 2018 08:20 CET

​Att komma igång med träningen kan kännas som ett hopplöst tungt projekt. Men faktum är ju att det gör din vardag lättare; du blir gladare, piggare och du orkar helt enkelt mer. Här får du 5 enkla tips som hjälper dig på vägen!